Γράφουν οι...

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Τι γλυκό να σ'αγαπούν....αλλά και να σου το λένε;

''Αγαπώ (ρήμα):  
  1. έχω πολύ δυνατά αισθήματα για κάποιον
  2. αισθάνομαι κάποια έλξη προς αντικείμενα, ανθρώπους κλπ.
  3. λέγεται επίσης για φυσικά αντικείμενα ή για ηθικές αξίες   
                                                                              (πηγή: Βικιλεξικό)
παραδείγματα: αγαπώ τη μαμά μου, την αδερφή μου, την φίλη μου, τον Σάκη Ρουβά, την ομάδα μου,το μπάσκετ, τον σύντροφο μου.

Η ίδια λέξη περιγράφει διαφορετικά (ή έστω μεταξύ τους διαφοροποιημένα) συναισθήματα για διαφορετικά πρόσωπα. Προσλαμβάνει διαφορετική χροιά ανάλογα με τον ποιον έχεις απέναντί σου, σε ποιον απευθύνεσαι. Αλλάζει με τον χρόνο, δυναμώνει ή ξεθωριάζει. 

Αισθήσεις: Ακούγεται διαφορετικά ανάλογα με το ποιος θα την προφέρει και αντίστοιχα προκαλεί και διαφορετικά συναισθήματα στον κάθε αποδέκτη: έκπληξη, χαρά, ανακούφιση, ικανοποίηση, ακόμα και θυμό -κυρίως όταν συνοδεύεται από ένα ''αλλά''.

Μια λέξη που προφέρει το 5χρονο ανιψάκι μου στην αδερφή μου, ο 75χρονος παππούς μου στην γιαγιά μου, η 15χρονη ξαδέρφη μου στον καινούργιο της έρωτα....

Μια λέξη που παλαιότερα πρόφερα και εγώ, αλλά χωρίς να ξέρω τι ακριβώς σημαίνει, όπως κατάλαβα αργότερα!
Πώς να προσδιορίσεις αλήθεια με ακρίβεια το νόημα μιας λέξης με τόσες έννοιες, τόσες χρήσεις, τόσους αποδέκτες; Μια λέξη -σαν λέξη- υπερεκτιμημένη.

Δεν αγαπάω με τον ίδιο τρόπο την μητέρα μου, το ξαδερφάκι μου, τον σύντροφο μου. Δεν θέλω ο σύντροφος μου να με αγαπάει με τον ίδιο τρόπο που ''αγαπάει'' την ΑΕΚ (και ας έχει χτυπήσει τον δικέφαλο τατουάζ στην πλάτη), ούτε εκείνος θέλει να τον αγαπάω όπως αγαπάω τον Σάκη Ρουβά! (ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ;)

Παλαιότερα πίστευα πως αν αυτά που νιώθεις είναι αληθινά, τότε σου είναι πολύ εύκολο να τα εκφράσεις με λέξεις, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να σου είναι (άλλωστε ΤΙ ψυχή έχουν 2 λέξεις;) γι αυτόν τον λόγο ένιωθα την ανάγκη να λέω στον σύντροφο μου πως τον αγαπάω και είχα την ανάγκη να το ακούω και από εκείνον. 
Από την άλλη στα 27 μου χρόνια δεν έχω πει ποτέ στους γονείς μου ότι τους αγαπάω, τουλάχιστον όχι όσο θυμάμαι τον εαυτό μου να αρθρώνει λέξεις συνειδητά. Αυτό σημαίνει πως ΔΕΝ νιώθω το συναίσθημα που ονομάζεται αγάπη;

Όταν αγαπάς αληθινά φαίνεται! Ακόμα και αν δεν το πεις ΠΟΤΈ.! Το καταλαβαίνουν από τις πράξεις σου, τον τρόπο που κοιτάς, από το χαμόγελό σου. Από την αγκαλιά, το φιλί, την παρουσία (ακόμα κι όταν μιλάμε για την διαρκή παρουσία στα γήπεδα, όπως στην περίπτωση του φίλου μου) 
''Φωνάζεις'' σ'αγαπώ...χωρίς να ακούγεται, πόσο πιο όμορφο από αυτό; 
Δεν χρειάζεται κανένα ''πιστοποιητικό''. 
Οι λέξεις ξεφτιλίζουν...χάνουν το νόημά τους ή το αλλοιώνουν με την συχνή χρήση, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια τέτοια λέξη με ΤΟΣΕΣ διαφορετικές ''σημαντικές'' έννοιες!


Είναι πολύ γλυκό να σε αγαπούν....και ας ΜΗΝ σου το πουν ΠΟΤΈ!





ΥΓ: Ίσως για πολλούς να είναι μια καλή δικαιολογία επειδή φοβούνται να πουν ''σ'αγαπώ''...αλλά μάλλον θα έπρεπε να βγάλω τον γ' πληθυντικό και να το αντικαταστήσω σε α' πληθυντικό........  ''

Συγγραφέας:  Α.Α         
Ένα όμορφο κείμενο από μια πολύ ''αγαπημένη'' φίλη......





1 σχόλιο: